Rabu, 21 Mei 2014

cara menurunkan kolesterol jahat dengan cepat

cara menurunkan kolesterol jahat dengan cepat Cholesterol is een vetachtige stof die energie levert voor uw lichaam cellen, die worden geproduceerd uit voedsel per dag geconsumeerd . Cholesterol is essentieel voor het lichaam als deze nog binnen het juiste niveau , maar teveel cholesterol kan zelfs leiden tot een verscheidenheid van ziekten geassocieerd met hart zoals hartziekten , beroerte en anderen . Daarom, om u te helpen gezond te blijven , kijken cholesterolgehalte met zeven tips die geciteerd uit de Health Me Up volgt :

1 . Stoppen met roken
Stoppen met roken is een belangrijke methode in het verminderen van uw cholesterolgehalte . De inhoud van sigaretten kan leiden tot arteriële voering , of endotheel beschadigd raakt . Carcinogene of koolstof mono - oxide in sigarettenrook in de slagaders gevoeliger voor aanvallen , hetgeen leidt tot hoge niveaus van cholesterol in het bloed .

Roken kan ook cholesterol lipoproteïne ( HDL ) of goede cholesterol verlagen en tegelijkertijd verhogen cholesterol Low - density lipoproteïne ( LDL ) of slechte cholesterol . Daarnaast kunnen rokers ook ervaren hartkloppingen die kunnen invloed hebben op hun algemene kwaliteit van leven . Als u gebruikt om te roken , stoppen nu slechte gewoonten .

2 . Veel oefening
Sport is de beste behandeling voor degenen die een hoog cholesterolgehalte . De deskundigen gaven , oefening voor 40 tot 60 minuten per dag zal helpen verminderen slechte cholesterol ongeveer 5-10 procent en verhogen goede cholesterol tot 3-6 procent . Daartoe maakt niet uit welk soort oefening je doet, het belangrijkste is de intensiteit van de oefening elke dag .

3 . Verbruik van Healthy Foods
Om cholesterol te verlagen , is het belangrijkste wat het houden van uw voedselinname . Verminder voedsel dat verzadigde vetten en transvetten bevatten . Je moet ook de consumptie van vet vlees , eigeel, gefrituurd voedsel , volle zuivelproducten en gebakken voedsel te verminderen . Dit komt omdat de verzadigde en transvetzuren LDL ( slechte cholesterol ) kan verhogen . De aanbevolen dagelijkse inname van verzadigd vet is 20 gram of minder , dus pas op voor voedingsmiddelen die verzadigde of transvetten niveaus hoog en zorg ervoor dat je verblijf onder de aanbevolen dagelijkse niveau .

4 . Vermijd alcoholische dranken,
Consumptie van alcohol wordt normaal samengesteld uit een tot twee glazen per dag voor mannen en een drankje per dag voor vrouwen . Echter, als je meer dan dit bedrag , de mogelijkheid verhoogt het lichaam om vet op te slaan . Zal ook verbreden taille ( bierbuik ) en dus indirect verbeteren cholesterolgehalte.

5 . Afvallen
Proberen om gewicht te verliezen als je obesitas of overgewicht lichaam . Beginnen om elke dag te oefenen , zal elke vorm van bijkomende activiteiten goed werken . Om te beginnen , doe lichte activiteiten zoals wandelen , krachttraining , aerobics , fietsen en oefening, omdat het zal helpen verhogen goede cholesterol terwijl het verlagen van slechte cholesterol .

Obesitas kan leiden tot zogenaamde insulineresistentie , een aandoening waarbij het ​​lichaam niet goed kan gebruiken insuline . Van de alvleesklier , insuline zet glucose in het bloed en in energie . Insulineresistentie kan leiden tot diabetes en hoger cholesterolgehalte in het lichaam .

6 . Eating Spinazie
De consumptie van spinazie op een regelmatige basis zal ook uw cholesterolgehalte te verlagen . Spinazie bevat ongeveer 13 flavonoïde verbindingen die u te houden van kanker , hart-en vaatziekten en osteoporose . Verbruik 1 /2 kopje van deze luteïne - rijk voedsel elke dag kunt u te houden van een hartaanval veroorzaakt door een teveel aan cholesterol .

7 . Consumptie van vis
Vis bevat veel omega - 3 vetzuren, die helpt bij het houden van het lichaam van hart-en vaatziekten , beroerte en een hoog cholesterolgehalte met de hulp van een eiwitrijke voedingsstoffen. Volgens medische experts , een dieet rijk aan vis, vooral vis , helpt bij het verhogen van goede cholesterol . Andere bronnen van omega - 3 voedingsmiddelen zijn soja , koolzaad , lijnzaad, walnoten en visolie .

Tidak ada komentar:

Poskan Komentar