Selasa, 15 April 2014

cara menurunkan kolesterol scr alami

cara menurunkan kolesterol scr alami Hvordan til at sænke kolesterol med kost kan hjælpe dig med at undgå en lang række sygdomme såsom hjerteanfald , slagtilfælde og andre hjerte-kar -sygdomme. Da nogle af disse sygdomme er forårsaget af høje niveauer af kolesterol i kroppen.

At være i stand til at behandle en række sygdomme forårsaget af kolesterol kan faktisk bruge stoffer fremstillet af kemikalier. De bivirkninger, vi ikke kan undgå , og nogle gange , kan imidlertid føre til andre sundhedsproblemer.

Et alternativ , der er sikkert og sundt for at sænke kolesterol er kosten. Sænkning kolesterol med kost er den måde at have gode langsigtede effekter til at kontrollere kolesterol i kroppen.

Ofte skal vi høre om farerne ved kolesterol for sundhed, men ved du hvad det er kolesterol ? Hvordan kolesterol dannes i kroppen ? Her er hans gennemgang, som citeret fra vemale.com .

kilder kolesterol
Det viser sig, at de to vigtigste kilder til kolesterol i vores kroppe kommer fra vores egen krop og den mad, vi spiser . Vi har ofte forbruge animalske produkter , mens alle dyr kan producere kolesterol naturligt. En del af vores krop , der ofte er leveren producerer kolesterol til at udføre visse funktioner i kroppen . Fra en undersøgelse viste, at 75 procent af kolesterol i kroppen er produceret af leveren og de ​​andre 25 procent kommer fra den mad , vi spiser.

Faktisk kolesterol produceret af leveren funktion til at udføre bestemte funktioner. Men hvis du spiser fødevarer med overskydende kolesteroltal det kan forårsage hjertesygdomme.

Holde balance kolesterolniveau i kroppen
Kolesterol du indtager , når det støder på en meget mættet fedt , kan det være meget farligt. Fordi indtagelse af mættet fedt og kolesterol i kosten kan øge kolesterol i kroppen. Så din krop får den ekstra kolesterol oprustning i arterierne, der i sidste ende begrænser normal blodgennemstrømning, hvilket gør arterierne tilstoppet, og kan føre til slagtilfælde.

Derfor er det meget vigtigt at opretholde balancen af kolesterol i kroppen ved kost og leve en sund livsstil.
Hvordan til at sænke kolesterol med kost
Ved at ændre din kost, kan holde os for at undgå hjertesygdomme. Efter en sund kost lavt kolesterol, som du kan prøve .

Frugt og grøntsager
Frugt og grønt indeholder mange vitaminer og mineraler, der er god og sund mad til din kost program. Desuden frugter og grøntsager indeholder ingen fedt og har et lavt indhold af kalorieindhold . Ved at spise frugt og grønt på daglig basis kan sænke kolesterol i kroppen.

Magert kød
Tilsyneladende er der nogle magert kød du kan forbruge Agra kolesterolniveau i kroppen kan styres omfatte kalkun , kylling og fisk. Men hvis du ønsker at forbruge rødt kød, skal tilberedningen gøres ordentligt for at reducere mængden af ​​fedt og kolesterol .

Korn
I korn er høj energi og fødevarer, der indeholder fibre. Blandt dem er korn og bønner, rugbrød , pasta og kartofler kan medvirke til at sænke kolesteroltallet. Du bør dog undgå hvidt mel produkter og hvidt mel , fordi det har en høj mængde af kulhydrater og ved at forbruge fødevarer som disse kan øge kolesterol i kroppen .

mejeriprodukter
Fedtfattig mælk eller skummetmælk produkter er det rigtige valg for folk med højt kolesteroltal. Men en masse mennesker med højt kolesteroltal , der er bange for at forbruge mælk , mens mælk sundhedsmæssige fordele.

Fedtstoffer
Mættet fedt findes i smør , margarine og olie er bedst undgås . I stedet kan du prøve at spise fed fisk 3-4 gange om ugen for at hjælpe lavere kolesterol. Derudover kan du også bruge olivenolie til stegning mad eller når madlavning . Olivenolie er en olie, der er rig på enkeltumættet fedt og polyfenoler , som kan medvirke til at reducere risikoen for blodpropper .

En sund kost lavt i kalorier er meget godt for dit helbred. Ud over at få den ideelle krop , din krops sundhed også opretholdt . Kost er en måde at tabe sig er ganske effektiv . Held og lykke med kost hvordan man kan sænke kolesterol ovenstående!

Tidak ada komentar:

Poskan Komentar